Vaše jednička mezi nulami
ITBiz.cz

CRM se v roce 2017 stalo největším softwarovým trhem

Pavel Houser , 13. duben 2018 11:20 1 komentářů
Rubriky: Podnikový software, Security, Marketing, Byznys

Systémy CRM loni z hlediska výdajů předběhly databázový software. Letos poroste segment CRM opět nejrychleji – i kvůli GDPR.

Podle odhadů/metodologie Gartneru na konci loňského roku segment CRM software (customer relationship management – řízení vztahů se zákazníky) předběhl DBMS (database management systems – systémy pro správu databází), a stal se tak největším ze všech softwarových trhů s celkovým obratem 39,5 miliardy dolarů za rok 2017 (v případě DBMS šlo o 36,8 miliardy dolarů). Podle analytika Juliana Poultera, ředitele výzkumu Gartner, poroste CRM i v letošním roce nejrychleji – o 16 %.

Hlavním motorem růstu CRM jsou podle Poultera oblasti správy leadů (potenciálních zákazníků), hlasový kontakt se zákazníky (VoC – voice of customer) a řízení pracovníků v terénu, které rostou tempem přes 20 %. Vzestup marketingových technologií a nedávné oživení technologií prodejních oživily trh CRM, který tak přitahuje nové hráče. Tradiční dodavatelé nabízející kompletní CRM sady zahrnující obchod, online prodej a služby rostou rychleji a snáze prodávají doplňkové moduly stávajícím zákazníkům.

„Organizace se snaží vyhnout tvorbě informačních sil a vytvořit si 360stupňový pohled na zákazníka,“ uvádí Julian Poulter. „Ten jim totiž umožňuje lépe využít technologie jako je umělá inteligence, s jejichž pomocí lze dále zvyšovat efektivitu CRM.“

Peníze na splnění požadavků GDPR zvýší rozpočty v oblastech bezpečnosti, CRM a CX

CRM systémy obvykle obsahují velké množství citlivých osobních údajů, jež jsou uchovávány po poměrně dlouhou dobu – a mohou tak být příčinou neplnění požadavků direktivy GDPR častěji než jiné typy podnikových aplikací.

Výdaje na GDPR se s největší pravděpodobností promítnou v následujících třech letech do oblastí informační bezpečnosti, CRM a zlepšování zákaznické zkušenosti (CX). Konkrétní investice pak půjdou do marketingových technologií, prevence úniků dat, SIEM (řízení bezpečnostních informací a událostí) a poradenství v oblasti bezpečnosti.


Komentáře

Přidat komentář
Jana Prošková #0
Jana Prošková 14. srpen 2018 14:06

Nedivím se, v ČR je mnoho firem, které se zaměřují na CRM nebo obecně na vývoj aplikací.
Pro západní svět jsme levná a velice kvalitní vývojová kapacita a existuje mnoho firem, které vyvíjí pouze pro zahraničí.

My se zaměřujeme na vývoj CRM - ale na rozdíl od některých dalších vývojářů, vývíjíme v ČR a CRM, které implementujeme (Odoo), se snažíme maximálně upravit pro potřeby českých firem.
Klidně se podívejte na www.odoois.com, najdete tam hodně informací