Vaše jednička mezi nulami
ITBiz.cz

Od kliku po nákup 2019

ITBiz.cz , 01. March 2019 14:30 0 komentářů
Rubriky: Zajímavosti, Cloud, Ekomerce, Technologie, Návody a průvodce, Vývoj a HTML, Marketing, Internet, České IT, Byznys
Od kliku po nákup 2019

Lidé čím dál tím více nakupují na internetu a tento trend je patrný i v Česku. Podle průzkumu ING Bank z roku 2018 až 9 % Čechů opakovaně nakupuje online každý týden. Nepředčí sice mnohé z evropských zemí, ale dá se s určitostí říci, že si zvykáme na výhody a pohodlí online nákupů.

Jak dlouho se rozhodujeme?

Na otázku, jak vypadá samotné rozhodování nakupujících před tím, než nějaký předmět zakoupí, se podíval tým online srovnávacího portálu Shopalike.cz. Ve studii Od kliku po nákup 2019 srovnali data o online nákupech uživatelů z 13 evropských zemí (Rakousko, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Maďarsko, Itálie, Nizozemsko, Polsko, Slovensko, Španělsko a Švédsko). V úvahu byl brán čas od prvního kliku na produkt až po jeho koupi.

Svršky pro dospělé vs. pláštěnky pro děti

Data ukazují, že Evropané v průměru tráví nejméně času rozhodováním se o nákupu svršků - kabátů či bund. Od prvního kliku po nákup zde v průměru projde pouze 1 hodina a 10 minut. Ukazují také, že nejvíce času na rozhodování si necháváme na produkty pro děti: dětské kočárky (více než 10 dní), dětské overaly (více než 12 dní), dětské autosedačky (více než 14 dní), a překvapivě, dětské oblečení do deště (17 dní, 7 hodin a 30 minut).

Češi - šampióni v pomalém nakupování

V průměru potřebuje Evropan 5 dní, 14 hodin a 7 minut na dokončení online nákupu. V některých zemích, jako například ve Finsku, Rakousku či Nizozemsku, vybaví online nákupy podstatně rychleji, ale v našich končinách si dáváme pořádně načas. Na čele žebříčku nejpomalejších online shopperů stojí s průměrem více než 8 dní Slováci. V Česku jsme obsadili druhou, stříbrnou příčku, s průměrným nákupním časem 7 dní, 13 hodin a 40 minut. Těsně za námi se umístili sousedé v Polsku, se 7 dny, 10 hodinami a 50 minutami. Data tak ukazují, že našinci jsou možná velmi nerozhodní, nebo si nechávají dostatek času na rozhodování a srovnání dostupných nabídek.

Kompletní infografiku můžete vidět na webu Shopalike.cz.


Komentáře

Přidat komentář