Vaše jednička mezi nulami
ITBiz.cz

AI, prožitkový marketing a chytré IoT

ITBiz.cz , 04. February 2019 09:21 0 komentářů
Rubriky: Cloud, Telekomunikace, Ekomerce, Technologie, Podnikový software, Návody a průvodce, Security, Veřejná správa, Marketing, Internet, Byznys
AI, prožitkový marketing a chytré IoT

V posledním desetiletí významně ovlivnily prakticky všechny sektory průmyslu a služeb trendy jako cloud, datová analytika, blockchain nebo kognitivní a digitální realita. V nadcházejícím období budou podnikový sektor, marketing a služby podstatně měnit umělá inteligence (AI), internet věcí (IoT) propojený 5G sítěmi či nová generace marketingových nástrojů a technik. To jsou klíčové trendy dle nejnovější studie Deloitte Tech Trends 2019.

Podle více než tisícovky oslovených vedoucích IT pracovníků vidí nadnárodní společnosti a další velké organizace největší výhody AI ve zdokonalení produktů (44 %), optimalizaci interních procesů (42 %) a zlepšeném rozhodování (35 %).

Plného využití potenciálu IoT se údajně dočkáme až s letošním nástupem sítí páté generace (5G). 5G sítě nabídnou vyšší přenosovou rychlosti a nižší latenci. A do konce roku 2020 spustí síť nové generace na 51 operátorů. Sociální a mobilní platformy se pomalu stávají minulostí. Nástroje pro správu obsahu nebo SEO nahradí nová generace marketingových nástrojů a technik. Ty se zaměří na zákaznickou zkušenost, budování důvěry, angažovanost a přesně změří dopad marketingových aktivit. Odborníci předpovídají, že prožitkový marketing využívající analytické a kognitivní nástroje umožní přesněji interpretovat chování a přání zákazníků a dokáže na základě dat určit způsob, jak s nimi nejlépe pracovat.

Které jsou nastupující technologické trendy roku 2019, vedoucí ke vzniku nových provozních modelů, redefinují podstatu práce a výrazně promění vztah mezi IT a byznysem?

Strategické využití umělé inteligence – přední společnosti systematicky zavádějí rychle se zdokonalující technologie – strojové učení, zpracování přirozeného jazyka, RPA a kognitivní učení – nejen do klíčových business procesů, ale i do produktů a služeb. Využívání AI se v těchto společnostech posouvá od přístupu “proč?” k proaktivnímu pojetí “proč ne?”

NoOps ve světě bez serverů – v rámci rozvoje cloudových služeb a automatizace provozních činností jsme dospěli do fáze, kdy nepotřebujeme provádět žádné provozní činnosti a kód je automaticky nasazen do provozu přímo a jednoduše vývojářem. Odpadá potřeba instalace serveru, neboť ten je provozován v cloudu, kde jsou mu dynamicky přiřazovány zdroje a je automaticky spravován. Výsledkem je mnohem jednodušší a rychlejší nasazení aplikací. IT zdroje se pak mohou zaměřit na činnosti s vyšší přidanou hodnotou, které přímo podporují businessové výsledky firmy.

Konektivita blízké budoucnosti – na makro i mikro úrovni nám umožní technologie jako 5G, sítě typu mesh a edge computing dosáhnout i do vzdálených koutů světa — a těch nejmenších prostor ve skladech, obchodech, a dalších prostorách s maximální přesností. Pokročilé síťové technologie jsou klíčem umožňujícím vývoj nových produktů a služeb a transformujícím způsoby, jakými dnes pracujeme.

Inteligentní rozhraní – lidé dnes interagují s technologickými zařízeními prostřednictvím stále inteligentnějších rozhraní, která kombinují poslední trendy designu orientovaného na člověka s využitím pokročilých technologií, jako jsou počítačové vidění, konverzační hlasoví roboti, hlasová analytika, a rozšířená a virtuální realita. V nejrůznější kombinaci tyto technologie a techniky transformují způsob, jakými dnes pracujeme se stroji a daty.

Za hranice marketingu – nové pojetí zákaznické zkušenosti – aby mohli nabídnout vysoce personalizovanou a kontextuální zkušenost, kterou dnešní zákazníci očekávají, někteří CMOs postupně nahrazují dlouholeté tradiční vazby s agenturami úzkým partnerstvím s jejich vlastními CIOs. S využitím nové generace marketingových nástrojů a technik zaměřených na personalizovanou, kontextuální a dynamickou zákaznickou zkušenost, mohou CIOs a CMOs porozumět a vyjít potřebám svých zákazníků mnohem efektivněji.

DevSecOps a nový přístup ke kybernetickým rizikům – DevSecOps zásadně transformuje pojetí kybernetické bezpečnosti a řízení rizik z tradičních compliance činností — obvykle prováděných až na samém konci vývojového cyklu — do agendy zahrnující celý produktový cyklus.


Komentáře

Přidat komentář