Vaše jednička mezi nulami
ITBiz.cz

Offline pokladny jsou řešením při výpadcích internetu

Vision Praha, 06. leden 2017 08:00
Rubriky: Technologie, Podnikový software, Internet, PR článek, České IT, Byznys
Offline pokladny jsou řešením při výpadcích internetu

Výpadky internetu mohou být pro maloobchodní prodejce noční můrou, zvláště v souvislosti s novou povinností odesílat data do elektronické evidence tržeb. Znamenají pro ně ruční vypisování účtenek, nepřístupnost systému s informacemi o cenách, bonusech a slevách, následně se tvořící fronty a nespokojenost zákazníků.

Předejít se jim dá pomocí chytrých informačních systémů, které informace pro případ výpadku hromadí v offline databázi. Umožňuje to například informační systém Vision32, který využívá řada obchodníků již déle než 20 let.

Slovo offline, které je v počítačové terminologii nejčastěji spojováno s výpadkem internetu, je zlým snem všech firem. Výpadek internetu může do velké míry paralyzovat firemní procesy. V době informačních systémů je dobré připojení k internetu základem, na kterém je možné dále stavět. Avšak i v dnešní době jsou místa, kde je připojení k internetu stále velmi nestabilní s neustálými výpadky, což je pro spolehlivý chod informačního systému fatální problém. Situace je o to horší, potýká-li se s tímto problémem kamenná prodejna, kterou takový výpadek postihne při frontě zákazníků čekajících na zaplacení. Nyní se přidává ještě starost o to, aby úřady včas dostaly veškerá data potřebná pro EET.

Počká zákazník ve frontě, než vypíšete ostatním paragon?

Nabízejí se dvě možnost řešení. Jedním je návrat k ručně vypisovaným paragonům s čekáním, kdy internet opět naběhne a následným přepisováním paragonů do informačního systému. Druhým a jednoznačně lepším řešením je volba tzv. offline prodejních pokladen.

Díky řešení těchto moderních prodejních pokladen, které využívá tzv. replikační logy, nepozná obsluha pokladny ani zákazník, že došlo k výpadku internetového připojení. Ve chvíli, kdy se pokladna ocitne bez signálu, využije lokální offline databázi, kde se veškeré účtenky vytvořené v tomto režimu řadí do replikační fronty. Odpovědný pracovník dostane automaticky ze systému e-mail se zprávou o výpadku. Když opět dojde k připojení internetu, veškeré tyto záznamy se přenesou a synchronizují s hlavní databází informačního systému a odešlou se i data pro EET.

Výhodou tak je zachování možnosti vytvoření účtenky v informačním systému a přehled o cenách a skladových zásobách, který bez offline řešení při výpadku internetu ztratíme. Zároveň toto řešení nezatěžuje obsluhu pokladny, která by jinak musela přepisovat ručně vytvořené paragony do informačního systému.

„V praxi se setkáváme s požadavky na offline řešení nejvíce právě u prodejních pokladen, které jsou umístěny v maloobchodních prodejnách na odlehlých místech české republiky, ale překvapivě i v některých z obchodních center,“ uvádí Jiří Panec, obchodní ředitel softwarové firmy Vision Praha.

Offline řešení je univerzální a může stejně fungovat i v případě napojení na e-shop, či při použití elektronické pošty Exchange.

Ladislav Vaníček, obchodní manažer Vision Praha