Vaše jednička mezi nulami
ITBiz.cz

Obrat affiliate reklamy v ČR rychle roste, vloni o dvě třetiny

ITBiz.cz , 31. leden 2018 09:45 0 komentářů
Rubriky: Zajímavosti, Cloud, Ekomerce, Technologie, Vývoj a HTML, Marketing, Internet, České IT, Byznys
Obrat affiliate reklamy v ČR rychle roste, vloni o dvě třetiny

Affiliate marketing, výkonností forma online reklamy založená na provizních platbách, v roce 2017 rostl v ČR a SR čtyřikrát rychleji než celý ecommerce sektor. Meziroční nárůst obratu affiliate reklamy v obou zemích přesáhl 68 %. Vyplývá to z údajů společnosti VIVnetworks.com.

Zatímco podle údajů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) činil vloni obrat českého ecommerce sektoru 115 miliard korun, o 17 % více než předchozí rok, obrat affiliate sítě VIVnetworks.com stoupl vloni o 68,4 %, tedy více než čtyřnásobně, z 1,17 miliardy korun v roce 2016 na 1,98 miliardy v roce 2017.

„Největším a nejúspěšnějším českým a slovenským e-shopům přitom affiliate reklama generuje kolem 15 % obratu,“ říká Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com. Rostoucí význam affiliate v ČR a SR podle něj dokládá růst počtu inzerentů i objemu prostředků, které do propagace přes affiliate investují. Tato forma reklamy je přitom nejpopulárnější v Severní Americe a v Západní Evropě.

Největší podíl na obratu affiliate v ČR a SR mají internetové obchodní domy (33 %, růst o 36 %), následuje segment Krása (24 %, růst o 40 %) a Móda (14 %, růst o 50 %). Nejvyšší meziroční nárůst měly vloni kategorie Domácnost a zahrada (227 %) a Zdraví a wellness (133 %).

Celkový obrat affiliate sítě VIVnetworks.com, zahrnující i další země regionu, stoupl v roce 2017 meziročně o 57 % na 2,35 miliardy korun. Zrealizovaných objednávek v síti VIVnetworks.com bylo celkem přes 1,4 milionu, tedy o 32 % než o rok dříve, přičemž průměrná hodnota objednávky stoupla ze 1385 Kč na 1648 Kč. Nejnižší průměrné objednávky byly vloni zaznamenány mezi únorem a květnem (pod 1600 Kč), naopak nejvyšší (nad 1700 Kč) od září do prosince. Nejvíce se na internetu přes affiliate reklamu v roce 2017 prodávalo v prosinci (16 % celoročního obratu), listopadu (14,6 %), říjnu (8,4 %) a v lednu (8,2 %), naopak nejméně v únoru (5,9 %).


Komentáře

Přidat komentář