Vaše jednička mezi nulami
ITBiz.cz

Má nákup tiskových zařízení na konci roku smysl?

ITBiz.cz , 19. prosinec 2017 06:30 2 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Technologie, Návody a průvodce, Marketing, Hardware, České IT, Byznys
Má nákup tiskových zařízení na konci roku smysl?

Má smysl čekat s nákupem tiskáren a multifunkcí na vánoce a konec roku, případně na cenové akce výrobců, nebo to v podnikovém prostředí nemá smysl? A jaké výhody i nevýhody s sebou přináší nákup přes e-shopy nebo přes autorizované prodejce? Přinášíme vám také přehled TOP produktů a marketingových akcí, které do konce roku nabízejí přední výrobci tiskáren a multifunkcí pro firemní prostředí.

Nákup tiskových zařízení v určitých obdobích roku se podle Václava Dvorského ze společnosti Janus, která na českém trhu zastupuje značku Kyocera, týká především segmentu SOHO. „Zařízení Kyocera jsou svým výkonem a výdrží zaměřené na firemní tisk. V tomto segmentu se kromě příležitostných cenových nabídek žádné výprodeje nekonají, a proto nemá smysl na ně čekat,“ říká Václav Dvorský. S tím souhlasí i Jana Bořilová ze společnosti OKI: „Nákupy tiskových řešení v akcích jsou zajímavé spíše pro domácnosti a malé firmy, které používají jednotky kusů tiskáren. Na profesionální řešení tisku nemá sezónnost velký vliv, stejně tak i případné cenové akce.“

V segmentech, na které se soustředí Konica Minolta, nepokládá její zástupce Petr Lupač onu „výprodejovou“ strategii za zásadní: „Naše zákazníky primárně zajímá TCO a pokročilé funkce, které naše zařízení poskytují.“ Cenově výhodné nabídky u značky Konica Minolta většinou dlouhodobý charakter. Také podle Marcela Divína z Epsonu nákup tiskových zařízení není navázán na sezonnost, která by přinášela zásadní úspory: „Mimo několika speciálních nabídek spojených s koncem roku nemá smysl čekat.“ Daleko zásadnějším parametrem je prý celková úspora v nákladech, která v mnoha případech výrazně přebije „akční slevu”.

Retail/e-tail vs. autorizovaný prodejce

Nákup v e-shopech může podle OKI znamenat nižší pořizovací cenu, ale není to pravidlem. „Naopak pravidlem jsou omezené možnosti konzultace a poradenství. Nedostatečná bývá také poprodejní podpora, uživatelé si musejí zařízení instalovat sami, takže často nejsou schopni zprovoznit nadstandardní funkce, používají jen ty základní,“ popisuje Jana Bořilová z OKI. Naproti tomu autorizovaný prodejce je podle ní schopen zařízení plnohodnotně nainstalovat a poskytnout poprodejní podporu a odborný servis.

Kyocera se prostřednictvím společnosti Janus, která ji zastupuje na místním trhu, primárně nezaměřuje na SOHO segment. „Doporučujeme spíše prodej přes autorizovaného prodejce, který dokáže zákazníkovi vysvětlit všechny funkcionality zařízení, díky odbornosti a znalostem může prodejce poradit jak s výběrem stroje, tak i s jeho konfigurací a implementací, doplnit zprovozněním stroje a nabídnout další odborný servis,“ říká Václav Dvorský.

„Pokud se bavíme o zařízení důležitém pro chod firmy, což tisk faktur a podobných dokladů stále je, je nákup v e-tailu velmi rizikový. Zásadní je nabídka služeb a záruky provozu, a to žádný e-tail nenabízí,“ varuje Petr Lupač z Konica Minolta. Společnost má prý sice v nabídce zařízení, která si je každý schopen nainstalovat sám, ale pak jsou tu i taková, kde striktně doporučuje odbornou instalaci, a to ať již s pomocí výrobce, nebo autorizovaného partnera. Zákazník by se podle Petra Lupače měl zabývat tím, co mu vydělává peníze, a ne zprovozňováním podpůrné infrastruktury.

Jednotlivé prodejní kanály cílí podle Marcela Divína z Epsonu na jinou klientelu. V rámci Evropy je údajně Česká republika unikátní díky velmi vysokému podílu prodeje přes internet. „Běžný uživatel, který si kupuje tiskárnu domů mnohdy nevyužije možnost instalace případně další podpory, kterou mu lokální partner poskytne a spokojí se možnosti si tiskárnu objednat domů klidně večer s garantovanou dodávkou druhý den,“ popisuje Marcel Divín a dodává, že takto funguje i velká část malých firemních zákazníků. Pokud jsem o segment SMB a Public, tak zde je podle jeho zkušeností situace úplně obrácená a je zde jasný prostor pro partnera a jeho služby. Aktuálně v tiskových řešeních je u Epsonu podíl prakticky vyrovnaný tedy etail + retail 45 % a reselleři 55 %.

Co nabízejí přední výrobci kancelářských tiskáren?

Kyocera TASKalfa 3252ci
Kyocera TASKalfa 3252ci
Chytrá A3 multifunkce Kyocera TASKalfa 3252ci s podavačem originálů, kovovým stolem a sadou tonerů za 82 232 Kč s DPH. Multifunkční zařízení poskytuje barevný tiskový výstup a maximální flexibilitu. Díky softwarové otevřené platformě HyPAS je možné zařízení TASKalfa 3252ci snadno přizpůsobit jakýmkoliv potřebám. Rychlost kopírování/tisku je 32/16 stran za minutu A4/A3 černobíle i barevně, životnost válce je až 200 tisíc stran, celková životnost zařízení je až 1,8 milionu stran. Standardní součástí multifunkce je duplexní jednotka. Kyocera má aktuálně i další promo nabídky.

OKI MC573
OKI MC573
Barevná A4 multifunkční tiskárna OKI MC573 je zástupcem nové generace multifunkcí OKI. Rychlé zařízení formátu A4 umožňuje prostřednictvím 7palcového dotykového displeje a otevřené platformy sXP (smart Extendable Platform) využít efektivnější a rychlejší postupy pro tisk, kopírování či skenování. Nabízí funkcionalitu velkých A3 zařízení v kompaktním A4 modelu. Má rozšířenou záruku na 3 roky se servisem u zákazníka, aktuálně ji lze pořídit pod 10 tisíc bez DPH. OKI do konce roku k řadě modelů přidává černobílé tonery zdarma, a to až na 14 tisíc stránek.

Konica Minolta má do konce roku A3 barevné multifunkce v akci Atomická zima Konica Minolta. Ke každému takovému stroji dostane kupující jako dárek špičkové lyže Atomic. Epson má aktuálně promoakce „Cashback” na všechny tankové systémy, kde zákazník ušetří až 20 % ceny. Další zajímavá promoakce je spojena s řadou business inkjet zařízení WorkForce Pro, kde k vybraným modelům nabízí výrobce 2 černé XXL náplně s výtěžností 8-20 tisíc stran černobílého tisku zdarma.


Komentáře

Přidat komentář
Tom #0
Tom 19. prosinec 2017 22:09

Hezký článek.

Skoro bych řekl, že jméno Canon je něco jak jméno Lord Voldemort.
Tedy jméno toho, jež se nesmí vyslovit.
Proč asi?

Richard Jan Voigts #1
Richard Jan Voigts 22. prosinec 2017 12:30

Od ctihodné společnosi Canon CZ, resp. od jejich agentury ACCPR jsme dostali poslední tiskovou zprávu 25. 2. 2016...